Uitstapje Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu Uitstapje Amsterdam - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu

Uitstapje Amsterdam

Door: Stan

Blijf op de hoogte en volg Stan

21 Juni 2015 | Nederland, Amsterdam

Mijn laatste update dateert alweer van twee dagen geleden. Sorry daarvoor, ik had het veel te druk. Ik ben in Amsterdam geweest, dat ligt zo'n 45 kilometer bij Leiden vandaan. Met de trein ben je er in een halfuurtje. Je kunt niet in Nederland zijn geweest zonder ten minste één dag de hoofdstad te hebben aangedaan, zegt men hier. Ik ontbeet bij Filter: koffie, een croissant, een sandwich en fruit. Voor € 8,50 was ik klaar. Ik las de Volkskrant, een prima krant. Ik begin de taal steeds beter te begrijpen, en dan ben ik hier pas drie dagen. 's Avonds ging ik er naar een concert van een landelijk bekend bandje (naam houd je van me tegoed). Ik sliep bij m'n zus, die woont er, ze is onlangs geëmigreerd.
Inmiddels ben ik weer thuis. Heel gek, maar zo voelt het al echt hier. Thuis blijkt een relatief begrip: de plek waar je het meest slaapt en van waaruit je dingen onderneemt. Vrijdag was ik welbeschouwd dus dichtbij huis, want ik ging uit in Odessa, een kroeg op loopafstand van m'n slaapplek. Het voelde goed. Op een gegeven ogenblik werd Nielson gedraaid, 'Sexy Als Ik Dans'. Er waren meer Nederlanders. We tikten elkaar aan, zo van: hé, leuk, dit kennen we. De moves die we er daarna uitgooiden, vonden de meeste locals maar gek. Prima, niet ons probleem. Reizen is anoniem zijn en daar zoveel mogelijk van profiteren. Dingen doen die je thuis niet doet en je toch helemaalthuis voelen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Stan

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 3507

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 03 Juli 2015

Leiden, laatste weken van juni

Landen bezocht: