Geen bericht = goed bericht - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu Geen bericht = goed bericht - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu

Geen bericht = goed bericht

Door: Stan

Blijf op de hoogte en volg Stan

26 Juni 2015 | Nederland, Leiden

Dinsdagavond gaat het hier los. Dan heb ik namelijk een belangrijk tentamen. Het had dus een reden dat ik enige tijd van de radar was. Mijn welgemeende excuses aan de mensen die een beetje ongerust waren, maar voor in 't vervolg: geen bericht = goed bericht.
Goed, dinsdag dus. Ik ben hier een cursus begonnen in politiek, economie & recht en dinsdag is de eindtest. Helemaal in Tilburg, dat is voor Nederlandse begrippen echt een klerenwind weg. Je hebt hier mensen die om die reden in de buurt van zo'n onderwijsinstelling gaan wonen, zodat ze niet hoeven te reizen. Die verklaren me voor gek dat ik voor deze cursus elke dag met een krantje de trein instap; een voetbalwedstrijd heen, een voetbalwedstrijd terug. Nu ben ik natuurlijk het een en ander gewend van thuis, maar dit gaat ver hoor, vergis je niet.
De laatste dagen was het veel studeren geblazen. Ik ben niet zo gezellig geweest voor m'n sociale omgeving, maar hé: het is met een doel.
Na het tentamen heb ik hier nog een dag of drie. Het gaat allemaal veel te snel. Ik zit hier nu al een ruim een week! Als het even kon zou ik hier een maand of twee, drie willen vertoeven. Ik kom soms andere reizigers tegen die zeggen: 'Moet je niet door? Ben je niet te veel op één plek?' De twijfels waar ik dan mee word opgezadeld zijn vaak maar van korte duur. Ik moet helemaal niks, en hoef zeker geen dingen te doen met tegenzin. Reizen is voor mij niet te veel plannen, weinig achteromkijken en in het nú leven. Het geinige is ook dat je je op reis om heel andere zaken druk kunt maken, dan normaal gesproken. Vanochtend, bijvoorbeeld: ik liet m'n ontbijtbord vallen. Het lag in drie stukken op de grond. Normaal gesproken haast je je dan naar je studie of werk, nu opeens heb je alle tijd om ervan te balen. Ik zal aan het einde van m'n verblijf een vergoeding overmaken. Wel zo netjes.

PS Ik las dat daar bij jullie nu ook soms de zon schijnt. Lekker hè?

(Wat ik hier doe? http://helemaalthuis.waarbenjij.nu/reis/details/491701/leiden-laatste-weken-van-juni)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Stan

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 3512

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 03 Juli 2015

Leiden, laatste weken van juni

Landen bezocht: