Grote schoonmaak - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu Grote schoonmaak - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu

Grote schoonmaak

Door: Stan

Blijf op de hoogte en volg Stan

23 Juni 2015 | Nederland, Leiden

Vanochtend ontwaakte ik met rode ogen. Ik wierp een blik in de spiegel, het leek iets van een allergische reactie. Ik bladerde door de Lonely Planet: er lopen of vliegen hier geen beesten rond die zo'n reactie zouden kunnen veroorzaken. Terug op mijn kamer, een broodje etend (is veel goedkoper dan buiten de deur, joh), viel mijn blik op een groot aantal dikke stofwolken onder het bed. Dit was toch godgeklaagd?! Ze beweren hier twee keer per week schoon te maken. Ik heb nog geen schoonmaker gezien. Op TripAdvisor worden vier sterren gegeven voor hygiëne. Ik ben van thuis wel wat gewend, maar dit was zo mogelijk nog erger.
Ik heb de stoute schoenen aangetrokken en ben het pand doorgegaan op zoek naar een stofzuiger of op z'n minst stoffer en blik. Ik vond een stofzuiger in de bezemkast, zo'n Henry, die ik thuis ook heb. Daar lag ik: 's ochtends om 9:40 uur, op m'n buik naast het bed, te stofzuigen. Het is jammer dat er niemand was om een foto te nemen. Terwijl de stofwolken sneller dan sneeuw voor de zon verdwenen, bedacht ik me dat ik thuis al zo'n vier maanden niet had gestofzuigd. Moest ik bij terugkomst maar weer eens doen. Het had nog iets fijns ook, stofzuigen. Weinig moeite en snel resultaat. M'n ogen waren er alleen niet minder rood op geworden.
Voordat ik de stad in ging, liep ik in de hal langs een ruimte die mogelijk als receptie dienstdoet. Er was niemand. Misschien later deze week en anders een klacht via TripAdvisor. Vier sterren is wel erg royaal.

PS Verder is het hier nog heel leuk.

(Wat ik hier doe? http://helemaalthuis.waarbenjij.nu/reis/details/491701/leiden-laatste-weken-van-juni)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Stan

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 3508

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 03 Juli 2015

Leiden, laatste weken van juni

Landen bezocht: