IJsje - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu IJsje - Reisverslag uit Leiden, Nederland van Stan Steenhoven - WaarBenJij.nu

IJsje

Door: Stan

Blijf op de hoogte en volg Stan

18 Juni 2015 | Nederland, Leiden

Ik kocht een ijsje, bij Roberto's. Een Braziliaanse ijszaak in een straatje haaks op de Breestraat en Botermarkt. Een local vertelde me dat dit de populairste ijswinkel van het centrum is. Vroeger had je er een bolletje voor een euro, inmiddels was die prijs gestegen naar € 1,25, maar hé: het is vakantie. Duidelijk was in ieder geval dat de rij voor de winkel er niet op achteruit was gegaan. Of die rij er echt vanwege de smaak van het ijs was, of een gevolg was van de Braziliaanse muziek en/of charmante medewerksters, durf ik niet te concluderen.
Ik bestelde twee bolletjes: stracciatella en yoghurt. Dat zou ik thuis ook doen, dus waarom hier niet? Het was aan de plaatselijke ijswinkel me ervan te overtuigen dat het hier beter was dan thuis. Tot nu toe geldt dat voor heel veel zaken wel. Tot later!

(Reisdetails? http://helemaalthuis.waarbenjij.nu/reis/details/491701/leiden-laatste-weken-van-juni)

  • 18 Juni 2015 - 16:37

    Jeroen:

    Hee Stan!

    Wat geweldig om al je ervaringen te lezen!
    Het is wat: jij helemaal in je eentje, thuis..

    Gr, Jeroen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Stan

Stan

Actief sinds 17 Juni 2015
Verslag gelezen: 287
Totaal aantal bezoekers 3501

Voorgaande reizen:

18 Juni 2015 - 03 Juli 2015

Leiden, laatste weken van juni

Landen bezocht: